Tworzywa sztuczne w reklamie – szkło akrylowe, poliwęglan i nie tylko

Świat reklamy pełnymi garściami czerpie z rynku tworzyw sztucznych. Materiały takie jak chociażby popularna płyta plexiglas stają się po obróbce częścią widywanej na każdym kroku reklamowy wielkoformatowej albo są przerabiane na gadżety promocyjne rozdawane klientom. Chcesz poznać jeszcze więcej ich zastosowań? Zapraszamy w tym celu do lektury artykułu!

Reklamy świetlne i wiele więcej, czyli gdzie znajdziemy tworzywa sztuczne?

O reklamie obecnej w przestrzeni publicznej można mieć różne zdanie. Póki co jednak nie zanosi się na to, aby było jej mniej, przeciwnie, na każdym kroku napotykamy bilbordy, neony i stojaki z ulotkami. Wszędzie tam swoją rolę odgrywają tworzywa sztuczne. To materiały takie jak płyta plexiglas (czyli nic innego jak szkło akrylowe) służą do wytwarzania kasetonów, w tym tych podświetlanych, a także szyldów i tablic reklamowych. W tym celu korzysta się też z innych tworzyw sztucznych, np. poliwęglanu i PVC. To właśnie z tworzyw sztucznych powstają również gadżety promocyjne, a także systemy wystawiennicze używane na eventach branżowych. Natkniemy się na tworzywa sztuczne również podczas pobytu w supermarkecie, gdzie nie brak materiałów POS takich jak hangery. Na co dzień można wręcz nie zdawać sobie sprawy z potężnej skali tego zjawiska.

Dlaczego płyta plexiglas i poliwęglan, a nie szkło, czyli o powodach stosowania tworzyw sztucznych w reklamie

Po chwili zastanowienia fakt tak częstego sięgania po tworzywa sztuczne nie powinien nikogo dziwić. Są one przede wszystkim tanie i łatwo dostępne, a przecież wszelkie kampanie reklamowe mają z góry określony budżet. Co więcej, w przypadku materiałów typu szkło akrylowe czy PVC możemy mówić o dobrym stosunku ceny do jakości. Tworzywa te są wytrzymałe i dobrze znoszą zmienne warunki atmosferyczne. Reklamy zaś są zwykle montowane na dłuższy okres czasu, nierzadko też na dworze lub w pełnym świetle reflektorów galerii handlowej. Poza tym nie można zapominać o uszkodzeniach mechanicznych. Gdyby użyć szkła i to z niego zrobić kaseton, gablotę czy też stojący szyld, prędzej czy później przedmiot ten mógłby ulec stłuczeniu. Szkło rozpadłoby się w tym momencie na wiele kawałków, tworzących zagrożenie dla zdrowia ludzi.

Uniwersalne szkło akrylowe

Płyta plexiglas to zdecydowanie tworzywo, które szybko wkradło się w łaski producentów gadżetów reklamowych. Jej zastosowanie znacznie wykracza poza reklamę i obejmuje też budownictwo, a nawet przemysł militarny. Szkło akrylowe można więc uznać za świetny materiał o bardzo przydatnych w każdej branży właściwościach – ważne jednak, aby zawsze zaopatrywać się w nie w sprawdzonym miejscu.

Tworzywa sztuczne w reklamie – szkło akrylowe, poliwęglan i nie tylko
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here